Všeobecné obchodní podmínky

Obchodní podmínky – SELLBEST

Obchodní podmínky

PRODÁVAJÍCÍ
sellBEST Sp. z o.o. (dawniej sellBEST Michał Bednarczyk)
Urzędowska 547a
23-204 Kraśnik v Polsku
DIČ: PL7151958118
REGON: 380721475.
E-mail: kontakt@sellbest.pl
TEL: +48 510 785 867

I. Termíny

  1. Kdykoli se v následujících částech těchto obchodních podmínek použijí následující

    termíny, musí být vykládány v následujícím smyslu, pokud ze souvislosti jejich použití

    nutně nevyplývá něco jiného:

    1. a) CENA – částka v českých korunách nebo v jiné měně včetně DPH náležející
    2. prodávajícímu za převod vlastnického práva ke zboží zákazníkovi v souladu s kupní

      smlouvou.

    3. b) KOŠÍK – služba k dispozici každému zákazníkovi, který používá internetový
    4. obchod umožňující vytvoření objednávek jednoho nebo více výrobků. Košík

      shromažďuje zákazníkem vytvořené nabídky na uzavření kupní smlouvy, tzn. v

      rámci jedné objednávky může zákazník odeslat více než jednu nabídku k uzavření

      smlouvy.

    5. c) KUPNÍ SMLOUVA – kupní smlouva ve smyslu občanského zákoníku týkající se
    6. prodeje zboží prodávajícího zákazníkovi za cenu eventuálně zvýšenou o dodatečné

      platby, včetně ceny dopravy, jejíž podmínky v podrobnostech stanoví tyto obchodní

      podmínky.

    7. d) NEWSLETTER – Elektronická služba umožňující Zákazníkovi přijímat od
    8. Prodávajícího obchodní informace, zejména o Produktech, Internetovém obchodě,

      včetně novinek a aktuálních propagačních akcích, na e-mailovou adresu nebo

      telefonní číslo poskytnuté Zákazníkem (podrobné zásady poskytování služby

      Newsletter jsou specifikována v samostatných pravidlech).

    9. e) OBJEDNÁVKY – vyjádření vůle zákazníka směřující k uzavření kupní smlouvy na
    10. dálku při použití prostředků komunikace na dálku, která definuje zboží, ohledně

      kterých chce zákazník uzavřít kupní smlouvu a obsahuje údaje zákazníka nezbytné

      pro případné uzavření a plnění kupní smlouvy. Objednávka každého zboží bude

      považována za samostatnou nabídku zákazníka k uzavření kupní smlouvy.

    11. f) ÚČET – elektronická služba, označená individuálním jménem (login) a heslem
    12. zvoleným zákazníkem, obsahující prostředky poskytované prodávajícím, které

      umožňují zákazníkovi využívat zvláštní funkce nebo služby.

    13. g) OZ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
    14. h) PRODÁVAJÍCÍ – sellBEST Sp. z o.o. (dawniej sellBEST Michał Bednarczyk),
    15. Urzędowska 547 a, 23-04 Kraśnik/ v Polsku), DIČ: PL7151958118, REGON:

      54258473100000, E-mail: kontakt@sellbest.pl, TEL: +48 510 785 867.

    16. i) PRACOVNÍ DEN – jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků.
    17. j) SPOTŘEBITEL – fyzická osoba činící s podnikatelem právní jednání, která nejsou
    18. přímo spojená s jeho obchodní nebo profesní činností.

    19. k) ZÁKAZNÍK – (1) Kupující – spotřebitel; Kupující – spotřebitel je každý člověk,
    20. který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného

      výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

    21. l) ZBOŽÍ – movitá věc dostupná v internetovém obchodě pro účely uzavření kupní
    22. smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, která se stane předmětem smlouvy, za

      uvedenou cenu.

II. Úvodní ustanovení

  1. Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 zákona č.

    89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a

    povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi

    prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.

    Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na

    internetové adrese www.sellbest.cz/.

  2. Informace poskytované na stránkách internetového obchodu nebo, v případě

    objednávky při použití jiných komunikačních prostředků na dálku, v elektronické

    zprávě potvrzující obsah navrhované kupní smlouvy, jsou výzvou k uzavření smlouvy

    ve smyslu § 1733 OZ, kterou zasílá prodávající zákazníkovi, a nikoliv nabídkou v

    souladu s § 1731 OZ. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ je výslovně vyloučeno a nepoužije

    se.

  3. Tyto obchodní podmínky jsou určené jak pro zákazníky, kteří jsou spotřebiteli, kteří

    využívají internetový obchod, elektronické služby nebo uzavírají kupní smlouvu.

  4. Přijetí těchto obchodních podmínek je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření účtu

    a/nebo objednávky zákazníkem.

  5. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní

    smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze

    uzavřít v českém jazyce.

  6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením

    nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění

    obchodních podmínek.

  7. V případě změn těchto obchodních podmínek, prodávající zveřejní celé nové znění

    obchodních podmínek na stránkách internetového obchodu a zašle je také na e-mailovou

    adresu zadanou zákazníkem při uzavírání dohody o poskytování služeb. Tento způsob

    zákazník a prodávající považují za dostatečný za účelem možnosti zákazníka se

    seznámit s informacemi o změně obsahu obchodních podmínek. Změna obchodních

    podmínek vstupuje v platnost do 14 dnů ode dne zaslání oznámení o změně. V případě

    zákazníků, kteří uzavřeli dohodu o poskytování služeb, tj. zákazníci mající účet, mají

    právo ukončit smlouvu o poskytování služeb do 14 dnů ode dne oznámení o změnách

    obchodních podmínek.

III. Elektronické služby

  1. Prodávající prostřednictvím Internetového obchodu poskytuje Zákazníkům zdarma

    následující Elektronické služby:

    1. a) Účet;
    2. b) umožnění Zákazníkům zadávat Objednávky a uzavírat Kupní smlouvy za
    3. podmínek stanovených v Obchodních podmínkách;

    4. c) umožnění používání Košíku;
    5. d) Newsletter;
    6. e) možnost zveřejnit recenzi na produkt (X);
  2. Prodejce může také poskytovat další služby, jako je vyhledávač a pokročilé filtry,

    seznam přání, push notifikace a upozornění na cenu, online chat / kontaktní formulář.

  3. Smlouva o poskytování služeb je uzavřena za předpokladu společného splnění

    následujících podmínek: (i) Zákazník úspěšně vyplní a přijme (odesláním

    Prodávajícímu) registrační formulář pro vytvoření Účtu, (ii) akceptuje Obchodní

    podmínky. Účet je poskytován zdarma na dobu neurčitou.

  4. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující

    přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může

    kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to

    webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez

    registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

  5. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět

    správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při

    jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském

    účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

  6. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující

    je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho

    uživatelského účtu.

  7. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
  8. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj

    uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své

    povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.

  9. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to

    zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení

    prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích

    osob.

  10. Košík je poskytován bezplatně, má jednorázovou povahu a ukončuje se vytvořením

    objednávky, nebo předčasným ukončením používání ze strany zákazníka.

  11. Pro zahájení poskytování Newsletteru je Zákazník povinen vyjádřit souhlas se zasíláním

    obchodních informací a přijmout pravidla pro odběr Newsletteru zaškrtnutím

    příslušného zaškrtávacího pole nebo kliknutím na příslušné tlačítko a uvedením své e-

    mailové adresy v příslušném poli na webových stránkách Internetového obchodu a

    následným kliknutím na aktivační odkaz odeslaný na uvedenou e-mailovou adresu

    (okamžik zahájení poskytování Newsletteru).

  12. Zákazník je povinen zejména:
    1. a) uvádět v Objednávce a v rámci Účtu pouze skutečné, aktuální a všechny
    2. nezbytné údaje Zákazníka a v případě jejich změny neprodleně aktualizovat

      údaje, včetně osobních údajů, které Zákazník poskytl Prodávajícímu

      v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy nebo používáním Elektronických

      služeb;

    3. b) používat Elektronické služby způsobem, který nenarušuje fungování
    4. Prodávajícího, Internetového obchodu,

    5. c) používat Elektronické služby způsobem, který je v souladu s Právními předpisy,
    6. ustanoveními Obchodních podmínek, jakož i se zvyklostmi a pravidly

      společenského soužití přijatými v daném rozsahu;

    7. d) uchovávat Přihlašovací jméno a Heslo v tajnosti, zejména je nesdělovat
    8. neoprávněným osobám. Prodávající neodpovídá zejména za ztrátu údajů či

      přístupu k údajům uloženým na Účtu, vyplývající z porušení výše uvedené

      povinnosti Zákazníkem;

    9. e) včas uhradit Cenu a dalších náklady sjednané mezi Zákazníkem a Prodávajícím
    10. v plné výši;

    11. f) nedoručovat a neposkytovat v rámci Internetového obchodu žádný obsah
    12. zakázaný Právními předpisy, zejména obsah, který porušuje majetková autorská

      práva třetích osob nebo jejich osobnostní práva;

  13. Prodávající může z technických důvodů dočasně, nejdéle však na 48 hodin, deaktivovat

    některé funkce Internetového obchodu za účelem jeho vylepšení, přidání služeb nebo

    provedení údržby. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby informoval o technických

    přestávkách umístěním příslušné zprávy na domovskou stránku Internetového obchodu.

  14. Zákazník může Smlouvu o poskytování služeb kdykoli ukončit. Prohlášení o ukončení

    Smlouvy o poskytování služeb podané Zákazníkem lze podat zejména zasláním

    příslušné zprávy, E-mail: kontakt@sellbest.pl.

  15. Ukončení Smlouvy o poskytování služeb nemá vliv na plnění již uzavřených Kupních

    smluv.

  16. Prodávající může ukončit Smlouvu o poskytování služeb z následujících závažných

    důvodů:

    1. a) způsob používání Elektronických služeb je v rozporu se zásadami a účelem
    2. Internetového obchodu;

    3. b) činnost Klienta je v rozporu s dobrými mravy, podněcuje k násilí nebo páchání
    4. trestného činu a rovněž porušuje práva třetích osob;

    5. c) Zákazník poruší ustanovení bodu III odst. 11 Obchodních podmínek.
  17. Prohlášení o ukončení Smlouvy o poskytování služeb učiněné Prodávajícím bude

    zasláno na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem.

IV. Kupní smlouva

  1. Webové rozhraní internetového obchodu prodávajícího obsahuje seznam zboží včetně

    uvedení cen jednotlivého zboží v českých korunách. Ceny zboží jsou uvedeny včetně

    daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků (vyjma přepravních poplatků

    dle následujícího odstavce).

  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením

    a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené

    ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v

    rámci území České republiky.

  3. Odeslání elektronického objednávkového formuláře zákazníkem představuje závazné

    prohlášení o vůli uzavřít smlouvu o prodeji na dálku v souladu s těmito obchodními

    podmínkami.

  4. Smlouva o prodeji na dálku se považuje za uzavřenou v okamžiku přijetí

    elektronického objednávkového formuláře prodávajícím, což je potvrzeno zobrazením

    zprávy potvrzující přijetí objednávky a uvedení jejího čísla zákazníkovi.

  5. Po uzavření smlouvy o prodeji na dálku obdrží zákazník e-mailem potvrzení o podání

    objednávky, které obsahuje: potvrzení přijetí objednávky a konečné potvrzení všech

    podstatných prvků objednávky a všeobecných podmínek uzavřené smlouvy o prodeji

    na dálku (obchodní podmínky internetového obchodu), údaje o prodávajícím,

    odpovědnosti prodávajícího za kvalitu poskytovaných služeb, o službách

    poskytovaných prodávajících po prodeji a o způsobu a důsledcích odstoupení od

    smlouvy.

  6. Do doby, než prodávající zahájí realizaci objednávky:
    1. a) Zákazník může svou objednávku změnit pomocí technického řešení dostupného
    2. na stránce Elektronický objednávkový formulář a opětovným projitím celého procesu

      zadávání objednávky. Změna objednávky se provádí zadáním nové objednávky, která

      nahrazuje dosud zadanou objednávku. Případně je platba provedená Zákazníkem

      započítána na novou objednávku a v případě přeplatku je vrácena na bankovní účet, ze

      kterého byla platba provedena.

    3. b) Zákazník může svou objednávku zrušit výběrem možnosti „zrušit objednávku”
    4. dostupné na stránce Elektronického objednávkového formuláře.

  7. V případě zrušení objednávky zákazníkem prodávající vrátí přijatou platbu do 3

    pracovních dnů. Vrácení platby bude provedeno stejným způsobem, jaký použil

    zákazník.

  8. Doba realizace objednávky je 1 až 10 pracovních dnů od data uzavření smlouvy.
  9. Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to

    zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu či

    obchodní podmínky.

  10. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní

    smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku

    v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na

    telefonní hovory) si hradí kupující sám.

V. Platební podmínky

  1. Kupní cena uvedená u zboží v okamžiku provedení objednávky je kupní cenou

    závaznou pro prodávajícího i kupujícího a po provedení objednávky nebude změněna,

    a to ani v případě, že ze strany prodávajícího následně dojde k úpravě výše kupní ceny

    za zboží, nebo bude probíhat reklamní slevová akce. Možnost prodávajícího uzavřít

    kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek není tímto ustanovením omezena.

  2. Objednávky je nutné uhradit bankovním převodem, platební kartou, online platbou přes

    PayPal/IdoPay/Klarna, Google Pay/Apple Pay, dobírkou.

  3. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené

    s balením a dodáním zboží ve smluvené výši.

  4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží

    společně s uvedením variabilního symbolu platby, který mu bude při uskutečňování

    objednávky prodávajícím sdělen. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího

    uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

  5. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními

    předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy

    kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.

    Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle

    jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.

  6. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.

    Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě

    technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

VI. Přeprava a dodání zboží

  1. Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak.

    Kupující je povinen zboží přebírat na jím uvedené adrese v objednávce.

  2. Není-li u zboží uvedeno jinak, dodací lhůta je maximálně do 10 dnů od potvrzení

    objednávky. V případě vyprodání nebo jiných nepředvídatelných okolností, může dojít

    k prodloužení dodací lhůty do maximálně 14 pracovních dní.

  3. Zákazník bude o stavu vyřizování objednávky informován prostřednictvím e-mailu

    podaného přes registraci nebo při složení objednávky.

  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů

    zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě

    shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí

    kupující zásilku od přepravce převzít.

  5. Prodávající je povinen odeslat objednané zboží neprodleně po obdržení platby

    kupujícímu v případě platby kupujícího před odesláním zboží. Tyto lhůty jsou platné v

    případě, že má prodávající zboží k dispozici (tj, skladem), což je uvedeno na webových

    stránkách. V případě, že prodávající nemá objednané zboží k dispozici, bude lhůta

    dodání sdělena kupujícímu při uskutečnění objednávky.

  6. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím

    zboží, přičemž rozhoduje poslední z těchto dvou okamžiků.

VII. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy

  1. Kupující má, v souladu s občanským zákoníkem, právo odstoupit od kupní smlouvy

    (nebo její části týkající se části zboží), a to bez uvedení důvodu. Kupující může takto od

    smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy

    je vyloučeno v případech uvedených v platných právních předpisech, zejména v

    ustanovení § 1837 občanského zákoníku.

  2. Zákazník může učinit jakékoli jednoznačné prohlášení, kterým informuje o svém

    odstoupení od smlouvy: kontakt@sellbest.pl.

  3. Pro odstoupení od smlouvy může kupující také využít vzorový „Formulář pro

    odstoupení od smlouvy“ dostupný na internetových stránkách.

  4. V případě odstoupení od smlouvy na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
  5. V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od

    zákazníka do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, a to

    stejným způsobem, jakým je prodávající od zákazníka přijal nebo jiným způsobem,

    pokud s tím zákazník bude výslovně souhlasit a nevzniknou tím zákazníkovi další

    náklady. V případě, že platbu nelze vrátit pomocí stejné platební metody, jakou používá

    spotřebitel, vrátí prodejce platbu pomocí platební metody, která bude co nejvíce

    odpovídat vlastnostem způsoboví platby, který spotřebitel dříve používal. V případě, že

    má být platba vrácena na bankovní účet spotřebitele, vrátí prodávající platbu na bankovní

    účet uvedený spotřebitelem, a pokud spotřebitel neuvede bankovní účet, na který má být

    platba vrácena, vrátí mu prodejce platbu na bankovní účet, ze kterého spotřebitel provedl

    platbu v souvislosti s kupní smlouvou, ze které odstoupí.

  6. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní

    prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží

    prodávajícímu odeslal.

  7. Zákazník je povinen neprodleně, nejpozději do 14 dní ode dne, kdy odstoupil od

    smlouvy, vrátit zboží prodávajícímu, nebo ho odevzdat osobě určené prodávajícím,

    ledaže prodávající nabídl, že sám zboží vyzvedne.

    sellBEST Sp. z o.o.

    Żeromskiego 19

    23-213 Zakrzówek

    v Polsku

    +48 510 785 867

  8. Zboží musí kupující vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s

    kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté a včetně originálního obalu (pokud může).

    Kupující je povinen zboží zabalit tak, aby při jeho přepravě zpět k prodávajícímu nedošlo

    k jeho poškození.

  9. Veškeré náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
  10. Vrátil-li kupující zboží poškozené, má prodávající nárok na náhradu škody, který může

    jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

  11. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí,

    vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající

    nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.

  12. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (§ 1837 občanského zákoníku).
    1. a) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho
    2. osobním potřebám,

    3. b) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby,
    4. jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným

      zbožím,

    5. c) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z
    6. hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,

VIII. Práva z Vadného plnění

  1. Odpovědnost prodávajícího vůči zákazníkovi pokud je prodávaný Produkt v rozporu s

    Kupní smlouvou (zárukou), jsou uvedeny v obecně platných předpisech. Práva a

    povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně

    závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158

    až 2174b Občanského zákoníku.

  2. Kupující má právo uplatnit reklamaci u Prodávajícího. Reklamaci zakoupeného

    Produktu může Kupující uplatnit zejména písemně na adrese:

    sellBEST Sp. z o.o.

    Żeromskiego 19

    23-213 Zakrzówek

    v Polsku

    +48 510 785 867,

    e-mail: kontakt@sellbest.pl.

  3. Prodávající je povinen poskytnout zákazníkovi produkt v souladu s uzavřenou kupní

    smlouvou.

  4. Při prodeji spotřebního zboží je stanovena doba pro uplatnění práv z vadného plnění v

    délce trvání 24 měsíců.Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se

    za to, že věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost prodávajícího za vady se

    nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním či na

    vadu, kterou způsobil kupující nebo třetí osoba.

  5. Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající

    odpovídá Spotřebiteli, že věc:

    1. a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti,
    2. kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

    3. b) je vhodná k účelu, pro který ji Spotřebitel požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
    4. c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži
    5. nebo instalaci.

  6. Prodávající dále odpovídá Spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností
    1. a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na
    2. práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného

      odvětví, není-li technických norem

    3. b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti,
    4. kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které

      může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná

      prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo

      označením,

    5. c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k
    6. použití, které může kupující rozumně očekávat, a

    7. d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající
    8. kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

  7. Článek IX.6 se nepoužije v případě, že Prodávající Spotřebitele před uzavřením

    smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání

    smlouvy výslovně souhlasil

  8. Spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:

    • právo na bezplatnou opravu zboží nebo právo na dodání nového zboží nebo výměnu

    jeho součásti. Kupující – spotřebitel smí uplatnit pouze takový způsob odstranění

    vady, který není nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se

    posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady,

    a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro

    kupujícího.

    • Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně

    nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez

    vady.

    • Kupující – spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od

    smlouvy,

    1. pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil
    2. se vada projeví opakovaně,
    3. je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
    4. je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude

      odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

  9. Kupující – spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
  10. V případě, že reklamaci uplatnil Kupující – spotřebitel, bude reklamace včetně

    odstranění vady vyřízena a spotřebitel o tom bude informován nejpozději do 30 dnů ode

    dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší

    lhůtě. Po marném uplynutí lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat

    přiměřenou slevu. Prodávající vydá spotřebiteli potvrzení na trvalém nosiči, ve kterém

    uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci podal, její obsah, způsob vyřízení reklamace

    požadované spotřebitelem a kontaktní údaje spotřebitele za účelem poskytnutí

    informací o posouzení reklamace. Produkt, jehož se reklamace týká, je vhodné doručit

    prodávajícímu spolu s uplatněním reklamace, aby prodávající mohl reklamaci řádně

    posoudit

    sellBEST Sp. z o.o.

    Żeromskiego 19

    23-213 Zakrzówek

    v Polsku

    +48 510 785 867,

  11. Kupující – spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v

    souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy

    z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených

    k tomuto odstoupení.

  12. Prodávající bezplatně opraví nebo vymění produkt v přiměřené době a bez

    nepřiměřených obtíží vůči zákazníkovi, s přihlédnutím ke specifičnosti produktu a

    účelu, pro který jej zákazník pořídil.

  13. Prodávající vrátí Zákazníkovi náležitou částku v důsledku řádného uplatnění práva na

    snížení ceny a to neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne obdržení žádosti

    zákazníka o snížení ceny.

  14. V případě odstoupení od kupní smlouvy na základě reklamace, zákazník neprodleně

    vrátí zboží prodávajícímu. Prodávající vrátí zákazníkovi cenu produktu (vč. případných

    uplatněných účelných nákladů reklamace) neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od

    obdržení produktu nebo dokladu o jeho vrácení.

IX. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporu

  1. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím

    elektronické adresy: kontakt@sellbest.pl. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího

    zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.

  2. Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno s) občanského zákoníku a § 14 odst. 1

    a § 20d a násl. zákona č. 634/1992, na ochranu spotřebitele sděluje prodávající, že s

    návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se spotřebitel může obrátit na

    orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní

    inspekce, a to na internetových stránkách www.coi.cz. Česká obchodní inspekce

    vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek

    stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné

    ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem

    na civilní soud.

    Kontaktní údaje:

    Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,

    internetová adresa: www.coi.cz

  3. V případě záležitostí týkajících se nahlášení protiprávního obsahu se můžete obrátit

    na kterýkoliv subjekt mimosoudního řešení sporů, jež byl certifikován Českým

    telekomunikačním úřadem jakožto koordinátorem digitálních služeb.

X. Možnost zveřejnit recenzi na produkt

  1. V rámci zveřejnění obsahu a jeho zpřístupnění zákazník obsah dobrovolně šíří.

    Zveřejněný obsah neodráží názory prodávajícího a neměl by být ztotožňován s jeho

    aktivitami. Prodávající není poskytovatelem obsahu, ale pouze subjektem, který k

    tomuto účelu poskytuje vhodné ICT zdroje.

  2. Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah. Kontaktním místem prodávajícího

    pro přímou komunikaci pro účely nařízení 2022/2065 o jednotném trhu digitálních

    služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (akt o digitálních službách) je: e-mailová adresa

    info@sellbest.pl. Komunikace může probíhat v češtině nebo polštině.

  3. Prodejce ověřuje recenze pomocí e-mailové adresy, která byla použita při nákupu nebo

    spojena s účtem uživatele.

  4. Recenze produktů mohou být vydány pouze ve vztahu k produktům skutečně

    zakoupeným v internetovém obchodě prodávajícího a zákazníkům internetového

    obchodu, kteří recenzovaný produkt skutečně zakoupili.

  5. Recenze mohou být zpřístupněny přímo na webových stránkách obchodu nebo v externí

    recenzentčin službě, se kterou prodávající spolupracuje a na kterou odkazuje na

    webových stránkách internetového obchodu.

  6. Je zakázáno uzavírat fiktivní nebo zjevné kupní smlouvy za účelem zanechání názoru

    na produkt.

  7. Zákazník souhlasí s tím, aby Prodávající bezplatně používal názory nebo jiný obsah

    zveřejněný na webových stránkách Obchodu.

  8. Prodejce nezveřejňuje ani nedává pokyny ostatním, aby zveřejňovali nepravdivé

    recenze nebo doporučení zákazníků za účelem propagace jeho produktů, ani

    neposkytuje sponzorované recenze.

  9. Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah, což znamená informace, které

    nejsou samy o sobě zákonné nebo odkazují na činnosti, včetně prodeje produktů.

  10. Prodávající informuje, že názory zákazníků nejsou automaticky vyhodnocovány z

    hlediska zakázaného obsahu.

  11. Klient není oprávněn:
    1. a) zveřejňování osobních údajů třetích stran v rámci vašeho používání služeb a šíření
    2. obrazu třetích stran bez zákonem požadovaného povolení nebo souhlasu třetí strany;

    3. b) Zveřejňování reklamního a/nebo propagačního obsahu v rámci vašeho používání
    4. služeb.

    5. c) zveřejňovat obsah, který odkazuje na jiné webové stránky;
    6. d) zveřejňovat obsah, který se vztahuje k produktům nebo činnostem, které jsou
    7. konkurenceschopné pro podnikání prodávajícího;

    8. e) zveřejňovat obsah, který podněcuje k násilí, nenávisti a diskriminaci z jakýchkoli
    9. důvodů, včetně genderových, sexuálních, národnostních, etnických, rasových nebo

      náboženských rozdílů;

    10. f) Zveřejňovat obsah, který obsahuje vulgární výrazy nebo jiný urážlivý obsah.
    11. g) zveřejňovat obsah, který představuje pokus o podvod nebo jakoukoli jinou činnost
    12. zakázanou zákonem;

    13. h) Zveřejňovat obsah, který porušuje autorská práva nebo osobní práva někoho jiného.
    14. i) zveřejňování obsahu, který porušuje jiná ustanovení obecně závazných právních
    15. předpisů.

  12. Zákazník prohlašuje, že:
    1. a) je oprávněn užívat autorské právo, práva průmyslového vlastnictví a/nebo práva s
    2. ním související k dílům, předměty práv průmyslového vlastnictví (např. ochranné

      známky) a/nebo předměty práv souvisejících, které tvoří obsah;

    3. b) umístění a zpřístupnění osobních údajů, obrázků a informací týkajících se třetích
    4. stran v rámci služeb je zákonné, dobrovolné a se souhlasem subjektů údajů;

    5. c) souhlasí s tím, že umožní ostatním zákazníkům a prodávajícímu prohlížet
    6. zveřejněný obsah, jakož i opravňuje prodávajícího k jeho bezplatnému užívání v

      souladu s ustanoveními těchto obchodních podmínek;

    7. d) souhlasí se změnami děl v souladu se zákonem o právu autorském a právech
    8. souvisejících s právem autorským.

  13. Pokud se zjistí, že recenze nesplňuje podmínky stanovené v obchodních podmínkách,

    může prodávající přijmout zmírňující opatření, tj. recenzi odstranit nebo odmítnout její

    zveřejnění.

  14. Pokud se třetí strana (jiný zákazník nebo jiná osoba či subjekt) domnívá, že recenze

    obsahuje nezákonný obsah, může o tom informovat prodejce na e-mailové adrese e-

    mail: kontakt@sellbest.pl. Přihláška by měla obsahovat:

    1. a) jméno a e-mailovou adresu osoby nebo subjektu, který oznámení podává;
    2. b) Prohlášení potvrzující dobrou víru osoby nebo subjektu, který oznámení podává,
    3. že informace a tvrzení v něm obsažené jsou správné a úplné.

    4. c) zdůvodnění, proč je názor nezákonným obsahem;
    5. d) jasné označení přesného elektronického umístění informací (např. informací,
    6. které identifikují nezákonný obsah);

  15. Prodávající zašle žadateli potvrzení o přijetí žádosti, pokud byla uvedena e-mailová

    adresa žadatele.

  16. Prodávající posoudí žádost do 14 dnů ode dne jejího obdržení, a to objektivně a s

    náležitou péčí.

  17. Rozhodnutí prodávajícího může spočívat v odstranění nebo ponechání recenze v

    obchodě.

  18. Prodávající bezodkladně oznámí (žadateli a osobě, která předložené hodnocení

    předložila) své rozhodnutí spolu s odůvodněním. Proti rozhodnutí se lze odvolat.

    Prodávající posoudí odvolání do 14 dnů ode dne jeho doručení.

XI. Zpracování osobních údajů

  1. Za účelem realizace kupní smlouvy bude prodávající zpracovávat nezbytné osobní

    údaje kupujícího dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění

    pozdějších předpisů, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Prohlášení o ochraně

    soukromí, které je neoddělitelnou součástí těchto obchodních podmínek, a které je

    dostupné na stránkách www.sellbest.cz/ v sekci Ochrana osobních údajů.

XII. Závěrečná ustanovení

  1. Webové stránky, jejich jakákoli část, obrázky produktů, technické popisy, design

    webových stránek, grafické rozvržení systému, takto vyhotovené obchodní

    podmínky a obsah všech domén prodávajícího jsou naším duševním vlastnictvím a

    nesmí být bez našeho souhlasu žádným způsobem zkopírována nebo jinak využita.

    V případě porušení této právní doložky se vystavujete nebezpečí dle 121/2000 Sb.

  2. Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí českým právem.
  3. Volba českého práva na základě těchto obchodních podmínek nemá vliv na ochranu

    práv spotřebitele na základě ustanovení, od nichž se nelze odchýlit dohodou mezi

    prodávajícím a spotřebitelem, podle zákona aplikovatelného v případě neexistence

    této volby.

  4. Kupní smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná

    třetím osobám.

  5. Znění těchto obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit. Tím

    nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění

    obchodních podmínek.

  6. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se

    takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se

    neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho

    ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní

    smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.


    15.09.2025

pixel