Všeobecné obchodní podmínky
Obchodní podmínky
I. Termíny
- Kdykoli se v následujících částech těchto obchodních podmínek použijí následující
termíny, musí být vykládány v následujícím smyslu, pokud ze souvislosti jejich použití
nutně nevyplývá něco jiného:
- a) CENA – částka v českých korunách nebo v jiné měně včetně DPH náležející
- b) KOŠÍK – služba k dispozici každému zákazníkovi, který používá internetový
- c) KUPNÍ SMLOUVA – kupní smlouva ve smyslu občanského zákoníku týkající se
- d) NEWSLETTER – Elektronická služba umožňující Zákazníkovi přijímat od
- e) OBJEDNÁVKY – vyjádření vůle zákazníka směřující k uzavření kupní smlouvy na
- f) ÚČET – elektronická služba, označená individuálním jménem (login) a heslem
- g) OZ – zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
- h) PRODÁVAJÍCÍ – sellBEST Sp. z o.o. (dawniej sellBEST Michał Bednarczyk),
- i) PRACOVNÍ DEN – jeden den od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků.
- j) SPOTŘEBITEL – fyzická osoba činící s podnikatelem právní jednání, která nejsou
- k) ZÁKAZNÍK – (1) Kupující – spotřebitel; Kupující – spotřebitel je každý člověk,
- l) ZBOŽÍ – movitá věc dostupná v internetovém obchodě pro účely uzavření kupní
prodávajícímu za převod vlastnického práva ke zboží zákazníkovi v souladu s kupní
smlouvou.
obchod umožňující vytvoření objednávek jednoho nebo více výrobků. Košík
shromažďuje zákazníkem vytvořené nabídky na uzavření kupní smlouvy, tzn. v
rámci jedné objednávky může zákazník odeslat více než jednu nabídku k uzavření
smlouvy.
prodeje zboží prodávajícího zákazníkovi za cenu eventuálně zvýšenou o dodatečné
platby, včetně ceny dopravy, jejíž podmínky v podrobnostech stanoví tyto obchodní
podmínky.
Prodávajícího obchodní informace, zejména o Produktech, Internetovém obchodě,
včetně novinek a aktuálních propagačních akcích, na e-mailovou adresu nebo
telefonní číslo poskytnuté Zákazníkem (podrobné zásady poskytování služby
Newsletter jsou specifikována v samostatných pravidlech).
dálku při použití prostředků komunikace na dálku, která definuje zboží, ohledně
kterých chce zákazník uzavřít kupní smlouvu a obsahuje údaje zákazníka nezbytné
pro případné uzavření a plnění kupní smlouvy. Objednávka každého zboží bude
považována za samostatnou nabídku zákazníka k uzavření kupní smlouvy.
zvoleným zákazníkem, obsahující prostředky poskytované prodávajícím, které
umožňují zákazníkovi využívat zvláštní funkce nebo služby.
Urzędowska 547 a, 23-04 Kraśnik/ v Polsku), DIČ: PL7151958118, REGON:
54258473100000, E-mail: kontakt@sellbest.pl, TEL: +48 510 785 867.
přímo spojená s jeho obchodní nebo profesní činností.
který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného
výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
smlouvy mezi kupujícím a prodávajícím, která se stane předmětem smlouvy, za
uvedenou cenu.
II. Úvodní ustanovení
- Obchodní podmínky upravují v souladu s ustanoveními § 1751 odst. 1 zákona č.
89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a
povinnosti vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi
prodávajícím a kupujícím prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího.
Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na
internetové adrese www.sellbest.cz/.
- Informace poskytované na stránkách internetového obchodu nebo, v případě
objednávky při použití jiných komunikačních prostředků na dálku, v elektronické
zprávě potvrzující obsah navrhované kupní smlouvy, jsou výzvou k uzavření smlouvy
ve smyslu § 1733 OZ, kterou zasílá prodávající zákazníkovi, a nikoliv nabídkou v
souladu s § 1731 OZ. Ustanovení § 1732 odst. 2 OZ je výslovně vyloučeno a nepoužije
se.
- Tyto obchodní podmínky jsou určené jak pro zákazníky, kteří jsou spotřebiteli, kteří
využívají internetový obchod, elektronické služby nebo uzavírají kupní smlouvu.
- Přijetí těchto obchodních podmínek je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření účtu
a/nebo objednávky zákazníkem.
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní
smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze
uzavřít v českém jazyce.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
obchodních podmínek.
- V případě změn těchto obchodních podmínek, prodávající zveřejní celé nové znění
obchodních podmínek na stránkách internetového obchodu a zašle je také na e-mailovou
adresu zadanou zákazníkem při uzavírání dohody o poskytování služeb. Tento způsob
zákazník a prodávající považují za dostatečný za účelem možnosti zákazníka se
seznámit s informacemi o změně obsahu obchodních podmínek. Změna obchodních
podmínek vstupuje v platnost do 14 dnů ode dne zaslání oznámení o změně. V případě
zákazníků, kteří uzavřeli dohodu o poskytování služeb, tj. zákazníci mající účet, mají
právo ukončit smlouvu o poskytování služeb do 14 dnů ode dne oznámení o změnách
obchodních podmínek.
III. Elektronické služby
- Prodávající prostřednictvím Internetového obchodu poskytuje Zákazníkům zdarma
následující Elektronické služby:
- a) Účet;
- b) umožnění Zákazníkům zadávat Objednávky a uzavírat Kupní smlouvy za
- c) umožnění používání Košíku;
- d) Newsletter;
- e) možnost zveřejnit recenzi na produkt (X);
podmínek stanovených v Obchodních podmínkách;
- Prodejce může také poskytovat další služby, jako je vyhledávač a pokročilé filtry,
seznam přání, push notifikace a upozornění na cenu, online chat / kontaktní formulář.
- Smlouva o poskytování služeb je uzavřena za předpokladu společného splnění
následujících podmínek: (i) Zákazník úspěšně vyplní a přijme (odesláním
Prodávajícímu) registrační formulář pro vytvoření Účtu, (ii) akceptuje Obchodní
podmínky. Účet je poskytován zdarma na dobu neurčitou.
- Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující
přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může
kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to
webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez
registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
- Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět
správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při
jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském
účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující
je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho
uživatelského účtu.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj
uživatelský účet déle než 5 let nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své
povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to
zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení
prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích
osob.
- Košík je poskytován bezplatně, má jednorázovou povahu a ukončuje se vytvořením
objednávky, nebo předčasným ukončením používání ze strany zákazníka.
- Pro zahájení poskytování Newsletteru je Zákazník povinen vyjádřit souhlas se zasíláním
obchodních informací a přijmout pravidla pro odběr Newsletteru zaškrtnutím
příslušného zaškrtávacího pole nebo kliknutím na příslušné tlačítko a uvedením své e-
mailové adresy v příslušném poli na webových stránkách Internetového obchodu a
následným kliknutím na aktivační odkaz odeslaný na uvedenou e-mailovou adresu
(okamžik zahájení poskytování Newsletteru).
- Zákazník je povinen zejména:
- a) uvádět v Objednávce a v rámci Účtu pouze skutečné, aktuální a všechny
- b) používat Elektronické služby způsobem, který nenarušuje fungování
- c) používat Elektronické služby způsobem, který je v souladu s Právními předpisy,
- d) uchovávat Přihlašovací jméno a Heslo v tajnosti, zejména je nesdělovat
- e) včas uhradit Cenu a dalších náklady sjednané mezi Zákazníkem a Prodávajícím
- f) nedoručovat a neposkytovat v rámci Internetového obchodu žádný obsah
nezbytné údaje Zákazníka a v případě jejich změny neprodleně aktualizovat
údaje, včetně osobních údajů, které Zákazník poskytl Prodávajícímu
v souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy nebo používáním Elektronických
služeb;
Prodávajícího, Internetového obchodu,
ustanoveními Obchodních podmínek, jakož i se zvyklostmi a pravidly
společenského soužití přijatými v daném rozsahu;
neoprávněným osobám. Prodávající neodpovídá zejména za ztrátu údajů či
přístupu k údajům uloženým na Účtu, vyplývající z porušení výše uvedené
povinnosti Zákazníkem;
v plné výši;
zakázaný Právními předpisy, zejména obsah, který porušuje majetková autorská
práva třetích osob nebo jejich osobnostní práva;
- Prodávající může z technických důvodů dočasně, nejdéle však na 48 hodin, deaktivovat
některé funkce Internetového obchodu za účelem jeho vylepšení, přidání služeb nebo
provedení údržby. Prodávající vynaloží veškeré úsilí, aby informoval o technických
přestávkách umístěním příslušné zprávy na domovskou stránku Internetového obchodu.
- Zákazník může Smlouvu o poskytování služeb kdykoli ukončit. Prohlášení o ukončení
Smlouvy o poskytování služeb podané Zákazníkem lze podat zejména zasláním
příslušné zprávy, E-mail: kontakt@sellbest.pl.
- Ukončení Smlouvy o poskytování služeb nemá vliv na plnění již uzavřených Kupních
smluv.
- Prodávající může ukončit Smlouvu o poskytování služeb z následujících závažných
důvodů:
- a) způsob používání Elektronických služeb je v rozporu se zásadami a účelem
- b) činnost Klienta je v rozporu s dobrými mravy, podněcuje k násilí nebo páchání
- c) Zákazník poruší ustanovení bodu III odst. 11 Obchodních podmínek.
Internetového obchodu;
trestného činu a rovněž porušuje práva třetích osob;
- Prohlášení o ukončení Smlouvy o poskytování služeb učiněné Prodávajícím bude
zasláno na e-mailovou adresu uvedenou Zákazníkem.
IV. Kupní smlouva
- Webové rozhraní internetového obchodu prodávajícího obsahuje seznam zboží včetně
uvedení cen jednotlivého zboží v českých korunách. Ceny zboží jsou uvedeny včetně
daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků (vyjma přepravních poplatků
dle následujícího odstavce).
- Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením
a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené
ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v
rámci území České republiky.
- Odeslání elektronického objednávkového formuláře zákazníkem představuje závazné
prohlášení o vůli uzavřít smlouvu o prodeji na dálku v souladu s těmito obchodními
podmínkami.
- Smlouva o prodeji na dálku se považuje za uzavřenou v okamžiku přijetí
elektronického objednávkového formuláře prodávajícím, což je potvrzeno zobrazením
zprávy potvrzující přijetí objednávky a uvedení jejího čísla zákazníkovi.
- Po uzavření smlouvy o prodeji na dálku obdrží zákazník e-mailem potvrzení o podání
objednávky, které obsahuje: potvrzení přijetí objednávky a konečné potvrzení všech
podstatných prvků objednávky a všeobecných podmínek uzavřené smlouvy o prodeji
na dálku (obchodní podmínky internetového obchodu), údaje o prodávajícím,
odpovědnosti prodávajícího za kvalitu poskytovaných služeb, o službách
poskytovaných prodávajících po prodeji a o způsobu a důsledcích odstoupení od
smlouvy.
- Do doby, než prodávající zahájí realizaci objednávky:
- a) Zákazník může svou objednávku změnit pomocí technického řešení dostupného
- b) Zákazník může svou objednávku zrušit výběrem možnosti „zrušit objednávku”
na stránce Elektronický objednávkový formulář a opětovným projitím celého procesu
zadávání objednávky. Změna objednávky se provádí zadáním nové objednávky, která
nahrazuje dosud zadanou objednávku. Případně je platba provedená Zákazníkem
započítána na novou objednávku a v případě přeplatku je vrácena na bankovní účet, ze
kterého byla platba provedena.
dostupné na stránce Elektronického objednávkového formuláře.
- V případě zrušení objednávky zákazníkem prodávající vrátí přijatou platbu do 3
pracovních dnů. Vrácení platby bude provedeno stejným způsobem, jaký použil
zákazník.
- Doba realizace objednávky je 1 až 10 pracovních dnů od data uzavření smlouvy.
- Kupující bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu, a to
zejména s osobami, které dříve podstatným způsobem porušily kupní smlouvu či
obchodní podmínky.
- Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní
smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku
v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na
telefonní hovory) si hradí kupující sám.
V. Platební podmínky
- Kupní cena uvedená u zboží v okamžiku provedení objednávky je kupní cenou
závaznou pro prodávajícího i kupujícího a po provedení objednávky nebude změněna,
a to ani v případě, že ze strany prodávajícího následně dojde k úpravě výše kupní ceny
za zboží, nebo bude probíhat reklamní slevová akce. Možnost prodávajícího uzavřít
kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek není tímto ustanovením omezena.
- Objednávky je nutné uhradit bankovním převodem, platební kartou, online platbou přes
PayPal/IdoPay/Klarna, Google Pay/Apple Pay, dobírkou.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené
s balením a dodáním zboží ve smluvené výši.
- V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží
společně s uvedením variabilního symbolu platby, který mu bude při uskutečňování
objednávky prodávajícím sdělen. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího
uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními
předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy
kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty.
Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle
jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
- Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku.
Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě
technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
VI. Přeprava a dodání zboží
- Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak.
Kupující je povinen zboží přebírat na jím uvedené adrese v objednávce.
- Není-li u zboží uvedeno jinak, dodací lhůta je maximálně do 10 dnů od potvrzení
objednávky. V případě vyprodání nebo jiných nepředvídatelných okolností, může dojít
k prodloužení dodací lhůty do maximálně 14 pracovních dní.
- Zákazník bude o stavu vyřizování objednávky informován prostřednictvím e-mailu
podaného přes registraci nebo při složení objednávky.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů
zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě
shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí
kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající je povinen odeslat objednané zboží neprodleně po obdržení platby
kupujícímu v případě platby kupujícího před odesláním zboží. Tyto lhůty jsou platné v
případě, že má prodávající zboží k dispozici (tj, skladem), což je uvedeno na webových
stránkách. V případě, že prodávající nemá objednané zboží k dispozici, bude lhůta
dodání sdělena kupujícímu při uskutečnění objednávky.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží úplným zaplacením kupní ceny a převzetím
zboží, přičemž rozhoduje poslední z těchto dvou okamžiků.
VII. Odstoupení kupujícího od kupní smlouvy
- Kupující má, v souladu s občanským zákoníkem, právo odstoupit od kupní smlouvy
(nebo její části týkající se části zboží), a to bez uvedení důvodu. Kupující může takto od
smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Odstoupení od kupní smlouvy
je vyloučeno v případech uvedených v platných právních předpisech, zejména v
ustanovení § 1837 občanského zákoníku.
- Zákazník může učinit jakékoli jednoznačné prohlášení, kterým informuje o svém
odstoupení od smlouvy: kontakt@sellbest.pl.
- Pro odstoupení od smlouvy může kupující také využít vzorový „Formulář pro
odstoupení od smlouvy“ dostupný na internetových stránkách.
- V případě odstoupení od smlouvy na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou.
- V případě odstoupení od smlouvy vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od
zákazníka do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy zákazníkem, a to
stejným způsobem, jakým je prodávající od zákazníka přijal nebo jiným způsobem,
pokud s tím zákazník bude výslovně souhlasit a nevzniknou tím zákazníkovi další
náklady. V případě, že platbu nelze vrátit pomocí stejné platební metody, jakou používá
spotřebitel, vrátí prodejce platbu pomocí platební metody, která bude co nejvíce
odpovídat vlastnostem způsoboví platby, který spotřebitel dříve používal. V případě, že
má být platba vrácena na bankovní účet spotřebitele, vrátí prodávající platbu na bankovní
účet uvedený spotřebitelem, a pokud spotřebitel neuvede bankovní účet, na který má být
platba vrácena, vrátí mu prodejce platbu na bankovní účet, ze kterého spotřebitel provedl
platbu v souvislosti s kupní smlouvou, ze které odstoupí.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní
prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží
prodávajícímu odeslal.
- Zákazník je povinen neprodleně, nejpozději do 14 dní ode dne, kdy odstoupil od
smlouvy, vrátit zboží prodávajícímu, nebo ho odevzdat osobě určené prodávajícím,
ledaže prodávající nabídl, že sám zboží vyzvedne.
sellBEST Sp. z o.o.
Żeromskiego 19
23-213 Zakrzówek
v Polsku
+48 510 785 867
- Zboží musí kupující vrátit úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s
kompletní dokumentací, nepoškozené, čisté a včetně originálního obalu (pokud může).
Kupující je povinen zboží zabalit tak, aby při jeho přepravě zpět k prodávajícímu nedošlo
k jeho poškození.
- Veškeré náklady spojené s vrácením zboží nese kupující.
- Vrátil-li kupující zboží poškozené, má prodávající nárok na náhradu škody, který může
jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí,
vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (§ 1837 občanského zákoníku).
- a) o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho
- b) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby,
- c) o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z
osobním potřebám,
jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným
zbožím,
hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil,
VIII. Práva z Vadného plnění
- Odpovědnost prodávajícího vůči zákazníkovi pokud je prodávaný Produkt v rozporu s
Kupní smlouvou (zárukou), jsou uvedeny v obecně platných předpisech. Práva a
povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158
až 2174b Občanského zákoníku.
- Kupující má právo uplatnit reklamaci u Prodávajícího. Reklamaci zakoupeného
Produktu může Kupující uplatnit zejména písemně na adrese:
sellBEST Sp. z o.o.
Żeromskiego 19
23-213 Zakrzówek
v Polsku
+48 510 785 867,
e-mail: kontakt@sellbest.pl.
- Prodávající je povinen poskytnout zákazníkovi produkt v souladu s uzavřenou kupní
smlouvou.
- Při prodeji spotřebního zboží je stanovena doba pro uplatnění práv z vadného plnění v
délce trvání 24 měsíců.Projeví-li se vada v průběhu dvanácti měsíců od převzetí, má se
za to, že věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost prodávajícího za vady se
nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo jejích dílů) způsobené používáním či na
vadu, kterou způsobil kupující nebo třetí osoba.
- Prodávající odpovídá Spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá Spotřebiteli, že věc:
- a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti,
- b) je vhodná k účelu, pro který ji Spotřebitel požaduje a s nímž Prodávající souhlasil, a
- c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži
kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
nebo instalaci.
- Prodávající dále odpovídá Spotřebiteli, že vedle ujednaných vlastností
- a) je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na
- b) věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti,
- c) je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k
- d) věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající
práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného
odvětví, není-li technických norem
kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které
může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná
prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo
označením,
použití, které může kupující rozumně očekávat, a
kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
- Článek IX.6 se nepoužije v případě, že Prodávající Spotřebitele před uzavřením
smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání
smlouvy výslovně souhlasil
- Spotřebitel při uplatnění práv z odpovědnosti z vadného plnění má tato práva:
• právo na bezplatnou opravu zboží nebo právo na dodání nového zboží nebo výměnu
jeho součásti. Kupující – spotřebitel smí uplatnit pouze takový způsob odstranění
vady, který není nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se
posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady,
a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro
kupujícího.
• Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně
nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez
vady.
• Kupující – spotřebitel může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od
smlouvy,
- pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude
odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Kupující – spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
- V případě, že reklamaci uplatnil Kupující – spotřebitel, bude reklamace včetně
odstranění vady vyřízena a spotřebitel o tom bude informován nejpozději do 30 dnů ode
dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší
lhůtě. Po marném uplynutí lhůty může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat
přiměřenou slevu. Prodávající vydá spotřebiteli potvrzení na trvalém nosiči, ve kterém
uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci podal, její obsah, způsob vyřízení reklamace
požadované spotřebitelem a kontaktní údaje spotřebitele za účelem poskytnutí
informací o posouzení reklamace. Produkt, jehož se reklamace týká, je vhodné doručit
prodávajícímu spolu s uplatněním reklamace, aby prodávající mohl reklamaci řádně
posoudit
sellBEST Sp. z o.o.
Żeromskiego 19
23-213 Zakrzówek
v Polsku
+48 510 785 867,
- Kupující – spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v
souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy
z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených
k tomuto odstoupení.
- Prodávající bezplatně opraví nebo vymění produkt v přiměřené době a bez
nepřiměřených obtíží vůči zákazníkovi, s přihlédnutím ke specifičnosti produktu a
účelu, pro který jej zákazník pořídil.
- Prodávající vrátí Zákazníkovi náležitou částku v důsledku řádného uplatnění práva na
snížení ceny a to neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne obdržení žádosti
zákazníka o snížení ceny.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy na základě reklamace, zákazník neprodleně
vrátí zboží prodávajícímu. Prodávající vrátí zákazníkovi cenu produktu (vč. případných
uplatněných účelných nákladů reklamace) neprodleně, nejpozději však do 14 dnů od
obdržení produktu nebo dokladu o jeho vrácení.
IX. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporu
- Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím
elektronické adresy: kontakt@sellbest.pl. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího
zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
- Ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1) písmeno s) občanského zákoníku a § 14 odst. 1
a § 20d a násl. zákona č. 634/1992, na ochranu spotřebitele sděluje prodávající, že s
návrhem na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se spotřebitel může obrátit na
orgán mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní
inspekce, a to na internetových stránkách www.coi.cz. Česká obchodní inspekce
vyřizuje návrhy na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů způsobem a za podmínek
stanovených příslušnými právními předpisy. Pro vyloučení pochybností žádné
ustanovení těchto podmínek nevylučuje možnost spotřebitele obrátit se svým nárokem
na civilní soud.
Kontaktní údaje:
Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 44, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869,
internetová adresa: www.coi.cz
- V případě záležitostí týkajících se nahlášení protiprávního obsahu se můžete obrátit
na kterýkoliv subjekt mimosoudního řešení sporů, jež byl certifikován Českým
telekomunikačním úřadem jakožto koordinátorem digitálních služeb.
X. Možnost zveřejnit recenzi na produkt
- V rámci zveřejnění obsahu a jeho zpřístupnění zákazník obsah dobrovolně šíří.
Zveřejněný obsah neodráží názory prodávajícího a neměl by být ztotožňován s jeho
aktivitami. Prodávající není poskytovatelem obsahu, ale pouze subjektem, který k
tomuto účelu poskytuje vhodné ICT zdroje.
- Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah. Kontaktním místem prodávajícího
pro přímou komunikaci pro účely nařízení 2022/2065 o jednotném trhu digitálních
služeb a o změně směrnice 2000/31/ES (akt o digitálních službách) je: e-mailová adresa
info@sellbest.pl. Komunikace může probíhat v češtině nebo polštině.
- Prodejce ověřuje recenze pomocí e-mailové adresy, která byla použita při nákupu nebo
spojena s účtem uživatele.
- Recenze produktů mohou být vydány pouze ve vztahu k produktům skutečně
zakoupeným v internetovém obchodě prodávajícího a zákazníkům internetového
obchodu, kteří recenzovaný produkt skutečně zakoupili.
- Recenze mohou být zpřístupněny přímo na webových stránkách obchodu nebo v externí
recenzentčin službě, se kterou prodávající spolupracuje a na kterou odkazuje na
webových stránkách internetového obchodu.
- Je zakázáno uzavírat fiktivní nebo zjevné kupní smlouvy za účelem zanechání názoru
na produkt.
- Zákazník souhlasí s tím, aby Prodávající bezplatně používal názory nebo jiný obsah
zveřejněný na webových stránkách Obchodu.
- Prodejce nezveřejňuje ani nedává pokyny ostatním, aby zveřejňovali nepravdivé
recenze nebo doporučení zákazníků za účelem propagace jeho produktů, ani
neposkytuje sponzorované recenze.
- Zákazníkovi je zakázáno poskytovat nelegální obsah, což znamená informace, které
nejsou samy o sobě zákonné nebo odkazují na činnosti, včetně prodeje produktů.
- Prodávající informuje, že názory zákazníků nejsou automaticky vyhodnocovány z
hlediska zakázaného obsahu.
- Klient není oprávněn:
- a) zveřejňování osobních údajů třetích stran v rámci vašeho používání služeb a šíření
- b) Zveřejňování reklamního a/nebo propagačního obsahu v rámci vašeho používání
- c) zveřejňovat obsah, který odkazuje na jiné webové stránky;
- d) zveřejňovat obsah, který se vztahuje k produktům nebo činnostem, které jsou
- e) zveřejňovat obsah, který podněcuje k násilí, nenávisti a diskriminaci z jakýchkoli
- f) Zveřejňovat obsah, který obsahuje vulgární výrazy nebo jiný urážlivý obsah.
- g) zveřejňovat obsah, který představuje pokus o podvod nebo jakoukoli jinou činnost
- h) Zveřejňovat obsah, který porušuje autorská práva nebo osobní práva někoho jiného.
- i) zveřejňování obsahu, který porušuje jiná ustanovení obecně závazných právních
obrazu třetích stran bez zákonem požadovaného povolení nebo souhlasu třetí strany;
služeb.
konkurenceschopné pro podnikání prodávajícího;
důvodů, včetně genderových, sexuálních, národnostních, etnických, rasových nebo
náboženských rozdílů;
zakázanou zákonem;
předpisů.
- Zákazník prohlašuje, že:
- a) je oprávněn užívat autorské právo, práva průmyslového vlastnictví a/nebo práva s
- b) umístění a zpřístupnění osobních údajů, obrázků a informací týkajících se třetích
- c) souhlasí s tím, že umožní ostatním zákazníkům a prodávajícímu prohlížet
- d) souhlasí se změnami děl v souladu se zákonem o právu autorském a právech
ním související k dílům, předměty práv průmyslového vlastnictví (např. ochranné
známky) a/nebo předměty práv souvisejících, které tvoří obsah;
stran v rámci služeb je zákonné, dobrovolné a se souhlasem subjektů údajů;
zveřejněný obsah, jakož i opravňuje prodávajícího k jeho bezplatnému užívání v
souladu s ustanoveními těchto obchodních podmínek;
souvisejících s právem autorským.
- Pokud se zjistí, že recenze nesplňuje podmínky stanovené v obchodních podmínkách,
může prodávající přijmout zmírňující opatření, tj. recenzi odstranit nebo odmítnout její
zveřejnění.
- Pokud se třetí strana (jiný zákazník nebo jiná osoba či subjekt) domnívá, že recenze
obsahuje nezákonný obsah, může o tom informovat prodejce na e-mailové adrese e-
mail: kontakt@sellbest.pl. Přihláška by měla obsahovat:
- a) jméno a e-mailovou adresu osoby nebo subjektu, který oznámení podává;
- b) Prohlášení potvrzující dobrou víru osoby nebo subjektu, který oznámení podává,
- c) zdůvodnění, proč je názor nezákonným obsahem;
- d) jasné označení přesného elektronického umístění informací (např. informací,
že informace a tvrzení v něm obsažené jsou správné a úplné.
které identifikují nezákonný obsah);
- Prodávající zašle žadateli potvrzení o přijetí žádosti, pokud byla uvedena e-mailová
adresa žadatele.
- Prodávající posoudí žádost do 14 dnů ode dne jejího obdržení, a to objektivně a s
náležitou péčí.
- Rozhodnutí prodávajícího může spočívat v odstranění nebo ponechání recenze v
obchodě.
- Prodávající bezodkladně oznámí (žadateli a osobě, která předložené hodnocení
předložila) své rozhodnutí spolu s odůvodněním. Proti rozhodnutí se lze odvolat.
Prodávající posoudí odvolání do 14 dnů ode dne jeho doručení.
XI. Zpracování osobních údajů
- Za účelem realizace kupní smlouvy bude prodávající zpracovávat nezbytné osobní
údaje kupujícího dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění
pozdějších předpisů, a to v rozsahu a způsobem uvedeným v Prohlášení o ochraně
soukromí, které je neoddělitelnou součástí těchto obchodních podmínek, a které je
dostupné na stránkách www.sellbest.cz/ v sekci Ochrana osobních údajů.
XII. Závěrečná ustanovení
- Webové stránky, jejich jakákoli část, obrázky produktů, technické popisy, design
webových stránek, grafické rozvržení systému, takto vyhotovené obchodní
podmínky a obsah všech domén prodávajícího jsou naším duševním vlastnictvím a
nesmí být bez našeho souhlasu žádným způsobem zkopírována nebo jinak využita.
V případě porušení této právní doložky se vystavujete nebezpečí dle 121/2000 Sb.
- Právní vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí českým právem.
- Volba českého práva na základě těchto obchodních podmínek nemá vliv na ochranu
práv spotřebitele na základě ustanovení, od nichž se nelze odchýlit dohodou mezi
prodávajícím a spotřebitelem, podle zákona aplikovatelného v případě neexistence
této volby.
- Kupní smlouva je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná
třetím osobám.
- Znění těchto obchodních podmínek může prodávající jednostranně měnit. Tím
nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění
obchodních podmínek.
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se
takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se
neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní
smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
15.09.2025