Neoprávněná transakce

Někdo zaplatil mou kartou bez mého svolení

Neautorizovaná transakce kartou je stresující situace, ale v mnoha případech můžete peníze rychle získat zpět a zabránit dalším podvodům. Níže vysvětlujeme, co dělat, pokud jste zjistili, že vaše karta byla použita k platbě v našem obchodě bez vašeho souhlasu.

 

1. Jak rozpoznat neautorizovanou platbu?

  • Obdrželi jste SMS nebo oznámení od vaší banky že jste zaplatili za objednávku, kterou jste nezadali.

  • Ve výpisu se zobrazí transakce pro sellBEST.cz nebo našeho poskytovatele plateb a vy si takový nákup nepamatujete.

  • Přišlo to k vám e-mailové potvrzení objednávky z našeho obchodu na jinou doručovací adresu nebo na jméno, které neznáte.

 

2. Okamžitá akce

  1. Zrušení karty v bance

    • Zavolejte na infolinku banky (číslo najdete na zadní straně karty) nebo omezte kartu v mobilní aplikaci.

    • Požádejte o číslo nové karty a zeptejte se na chargeback (zpětná platba).

  2. Nahlásit transakci jako neautorizovanou

    • Banka by měla zadržet platbu nebo zahájit reklamační řízení v souladu se zákonem o bankáchčlánku.46 zákona o platebních službách (na podání žádosti máte až 13 měsíců, ale čím dříve, tím lépe).

    • Pokud byla platba provedena pomocí technologie 3-D Secure nebo silného ověření PSD2, máte stále právo podat stížnost, pokud jste transakci neautorizovali.

  3. Kontaktujte nás a zastavte svou objednávku

    • Pošlete e-mail na adresu kontakt@sellbest.pl nebo zavolejte nám na +48 456 455 010 (pon.-pt. 8:00-16:00).

    • Vstupte na číslo karty (prvních 6 a poslední 4 číslice), datum a částku transakce, a pokud ji máte k dispozici, číslo objednávky z e-mailového potvrzení.

    • Pokud balíček nebyl odeslán - okamžitě jej zablokujeme.

    • Pokud již bylo zboží odesláno - nahlásíme to kurýrní společnosti, aby zastavila dodávku nebo vrátila zboží do skladu.

 

3. Jak probíhá ověřování v našem obchodě?

  1. Kontrolujeme záznamy o platbách - ověřujeme IP adresu, ze které byla objednávka zadána, kdy byla zadána a jaké byly zadány platební údaje.

  2. Pozastavujeme provádění příkazu čeká na vyjasnění.

  3. Spolupracujeme s bankou a provozovatelem platebního styku - poskytnout potřebné dokumenty k urychlení vrácení poplatku.

  4. Potvrzujeme vrácení finančních prostředků - když banka reklamaci uzavře nebo ji přijmeme z vlastního podnětu, obdržíte peníze zpět na svůj kartový účet.

 

4. Vaše práva a ochrana spotřebitele

  • Ochrana proti neautorizovaným transakcímpokud jste se nedopustili úmyslného jednání nebo hrubé nedbalosti, je vaše odpovědnost za transakce provedené bez vašeho souhlasu omezena na ekvivalent 50 EUR (přibližně 1,5 milionu Kč).215 PLN).

  • Chargeback: v případě karet Mastercard a Visa můžete požádat svou banku o vrácení peněz - banka je tou, která vymáhá peníze od obchodu nebo poskytovatele platebních služeb.

  • Termíny: banka vrátí finanční prostředky neprodleně, nejpozději do konce následujícího pracovního dne po zjištění neoprávněné transakce, i když to obvykle vyžaduje předchozí stížnost.

 

5. Oznámení orgánům činným v trestním řízení

  • Pokud vám byla karta odcizena nebo máte podezření na rozsáhlejší podvod, nahlaste to policii. Vezměte si potvrzení o zrušení karty a výtisk transakce.

  • Poskytněte nám číslo případu - pomůže to při výměně informací s orgány činnými v trestním řízení.

 

6. Jak podobným situacím předcházet?

  • Povolit push/SMS oznámení každé karetní transakce. Tímto způsobem můžete rychle odhalit neautorizované platby.

  • Sada denní a online limity pro kartu. Tím se sníží potenciální ztráty.

  • Platit pouze na důvěryhodná zařízení a sítě - Veřejná síť Wi-Fi může být náchylná k odposlechu.

  • Nikdy neposkytujte e-mailem/SMS úplné údaje o kartě - obchod ani banka je nevyžadují.

  • Pravidelně aktualizujte svůj software (systém, prohlížeč, antivirus). Aktualizací softwaru snížíte riziko krádeže dat malwarem.

  • Neklikejte na podezřelé odkazy. Vždy dvakrát zkontrolujte, zda jsme zprávu skutečně odeslali. Zločinci se velmi často vydávají za skutečné webové stránky a obchody.

 

7. Kontaktní údaje našeho obchodu

 

Pokud máte jakékoli pochybnosti, kontaktujte nás - pomůžeme vám s celým procesem vymáhání a zajistíme, aby byla transakce zrušena. Nezapomeňte, že rychlá reakce je nejlepší způsob, jak minimalizovat ztráty a zabránit dalšímu zneužívání.

pixel